به همت شهرداری و قرارگاه سازندگی انجام می شود؛

غاز طرح عملیات زیباسازی و بهسازی و تبدیل بالیخلی چای به قطب گردشکری شهر/ اردبیل صاحب پارک تخصصی و مجهز بانوان می‌شود

طرح عملیات زیباسازی رودخانه بالیخلی چای و بزرگ ترین پارک و فرهنگسرای اختصاصی بانوان با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم در آئین آغاز عملیات زیباسازی وبهسازی رودخانه بالیخلی چای و کلنگ زنی بزرگترین پارک و فرهنگسرای اختصاصی بانوان در شهرک زرناس که با حضور سردار اسدالله حاجی زمانی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و استاندار اردبیل و مسئولان شهری برگزار شد، محمود صفری شهردار اردبیل گفت: با شروع عملیات ساماندهی، رودخانه بالیخلی چای به قطب گردشگری اردبیل تبدیل خواهد شد.

وی افزود: درراستای مطالبات مردمی، شهرداری اردبیل در راستای زیباسازی با محوریت گردشگری اقدام به ساماندهی و زیباسازی رودخانه بالیخلی چای کرده است.

️شهردار اردبیل گفت: ساماندهی و زیباسازی رودخانه بالیخلی چای که طرح ۳ساله است با ۲۹ هکتار پارک حاشیه‌ای، ایجاد مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، نصب آب نم، پل چوبی در دستور کار قرار گرفته است.

صفری بیان کرد: ساماندهی کامل رودخانه و اجرای دیوارهای سیل بند و کف سازی، اجرای طرح بازچرخانی آب با احداث حوضچه و بند انحرافی با ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب و اجرای کامل ایستگاه پمپاژ و لوله گذاری در مسیر و اجرای آبنما های متنوع در مسیر آن صورت خواهد گرفت.

️شهردار اردبیل همچنین در این مراسم از کلنگ زنی پارک پنج‌ونیم هکتاری مختص بانوان خبر داد وگفت: با طرح یک ساله احداث پارک مخصوص بانوان شروع می‌شود که مجهز به زمین والیبال، بسکتبال و فرهنگسرا خواهد بود.

همچنین میرمحمد سیدهاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در این مراسم گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برگ زرینی در اجرای پروژه‌های عظیم عمرانی در کشور دارد.

️وی افزود: تعهدات و تعامل قرارگاه خاتم الانبیاء با شهرداری سازنده است و با توجه به مطالبات مردم در راستای ساماندهی رودخانه بالیخلی‌چای، ساماندهی و زیباسازی رودخانه در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار گرفت.

سیدهاشمی بیان کرد: رودخانه بالیخلی‌چای تا سه سال آینده با هدف گردشگری ساماندهی خواهد شد.

انتهای پیام/