احیای ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد در استان اردبیل

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 30 واحد تولیدی و صنعتی راکد این استان باتلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در یک سال گذشته احیا و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: مسعود ایرانی در خصوص اقدامات انجام گرفته برای احیای واحد های تولیدی راکد اظهار داشت:۴۳ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۲۰۱ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحدهایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۶۵ میلیارد تومان برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی خاطر نشان کرد: با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۴۰ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۱۵۹۸۸ میلیارد تومان صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۷۴۰۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالاهای جایگزین واردات اظهار داشت: برای کمک به رونق تولید، بیش از ۱۶۷۰میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: به منظور رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید و در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه کسب در اردبیل فعال هستند.

ایرانی در پایان با اشاره به صدور ۲۱۳ فقره پروانه بهره برداری صنعتی تصریح کرد: این میزان نسبت به سال قبل۲۵ درصد افزایش داشته و زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰۰ نفر را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/