ادامه عملیات مرمت وبازسازی سرای زنجیرلو

استاندار وفرماندار اردبیل به همراه مدیران مربوطه از سرای زنجیرلو و سرای پنبه فروشان و حمام تاریخی یعقوبیه اردبیل بازدیدکردند وکلنک احداث مدرسه نیاررا به زمین زدند.

به گزارش پایگاه خبری اینه مردم:  سید محمد اعتماد فرماندار اردبیل دراین بازدید گفت:مرمت وبازسازی سرای زنجیرلو که از دوره قاجار بلاتکلیف بود ، درسال ۱۴۰۱ آغازشده است و برای این پروژه تاکنون حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود:در حال حاضر سرای زنجیرلو ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بااختصاص اعتبارات برابر ۱۵ میلیارد تومان این پروژه در حال تکمیل شدن است.

سید محمد اعتماد فرماندار اردبیل گفت:مرمت وبازسازی وپنبه فروشان بعد از سال ها از اواخر سال ۱۴۰۱ آغازشده و برای این دو پروژه تاکنون حدود ۶میلیارد تومان توسط دولت و ۶ میلیارد تومان نیز توسط مالکین هزینه شده است.

وی افزود:در حال حاضر سرای پنبه فروشان ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سید محمد اعتماد فرماندار اردبیل بیان کرد: مرمت حمام یعقوبیه اردبیل هم به بخش خصوصی واگذار شده و ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد وباحمایت دولت وارائه تسهیلات این حمام تاریخی هم در حال تکمیل شدن است وحمام تاریخی یعقوبیه اردبیل جز آثار ملی ثبت شده است

همچنین عملیات اجرایی ۵باب مدرسه ۱۵ کلاسه درس باحضور استاندار وفرماندار اردبیل در نیار آغاز شد

سید محمد اعتماد فرماندار اردبیل در این مراسم گفت:یکی از اولویت های اساسی درشهرستان اردبیل توسعه فضاهای آموزشی درشهرستان اردبیل است ودراین راستا علاوه بر اختصاص اعتبارات استانی وملی از ظرفیت خیرین هم استفاده می شود.

وی گفت:متاسفانه سرای فضای آموزشی در اردبیل بسیار پایین است وبرنامه ریزی شده درشهرستان اردبیل یک هزار کلاس درس احداث شود.

انتهای پیام/