اشتغال مستقیم ۷۸۲ نفر در ۴۶ طرح تولیدی در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: تعداد ۴۶ طرح تولیدی و عمرانی با اشتغال 782 نفر به صورت مستقیم در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی آماده بهره‌برداری شده و طی روزهای آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم:  نوبخت اژدری در جمع خبرنگاران گفت: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع بالغ بر یک هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که با بهره‌برداری از آنها، برای ۷۸۲ نفر به صورت مستقیم و برای ۴۳۳ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: آیین‌های گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی از دیروز در استان اردبیل آغاز شده و تا ۲۷ خردادماه ادامه دارد و طی این هفته طرح‌های آماده شده افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: تعداد ۳۲ مورد از این طرح‌ها با صرف ۷۲۲ میلیارد ریال اعتبار در حوزه آب و خاک آماده بهره‌برداری شده که با افتتاح آنها برای تعداد ۷۳۴ نفر به صورت مستقیم و برای تعداد ۳۹۵ نفر به صورت غیرمستقیم فرصت اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: چهار مورد از این طرح‌ها نیز در حوزه دام و طیور با ۱۶۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرا شده که با بهره‌برداری از آنها برای تعداد ۳۴ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم زمینه اشتغال ایجاد خواهد کرد.

اژدری اظهار کرد: سه مورد از این طرح‌ها در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی با سرمایه‌گذاری ۴۹۸ میلیارد ریال، یک فقره در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، سه مورد در حوزه تحقیقات و ترویج کشاورزی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، یک مورد در حوزه شرکت شهرک‌های کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی و ۲ مورد هم در حوزه امور عشایری با صرف ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده که در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/