بازاری بی‌نظیر در شمالغرب کشور/ بازار جدید آهن فروشان اردبیل با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار کلنگ‌زنی شد

عملیات اجرایی پروژه بازار بزرگ آهن‌فروشان اردبیل در آئینی با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و مدیریت شهری در محدوده سه‌راه کورائیم کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: محمود صفری در آیین کلنگ‌زنی پروژه بازار جدید آهن‌فروشان اردبیل در محدوده سه‌راهی کورائیم، با بیان اینکه اردبیل این پروژه با اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل بر اساس آیین‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری اجرا می‌شود، افزود: بازار جدید آهن‌فروشان در راستای پاسخ به مطالبات مردم مبنی بر ساماندهی بازار فعلی آهن‌فروشان و کاهش بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر در زمینی به گستره ۳۱ هکتار در سه راهی کورائیم آماده و تحویل فعالان این صنف می‌شود.

وی افزود: این بازار مجهز به امکاناتی مانند جایگاه سوخت، بانک و خودپرداز، توقفگاه خودروهای سبک و سنگین، پاسگاه نیروی انتظامی، ایستگاه آتش‌نشانی، فضای استراحت رانندگان، سرویس بهداشتی، خدمات تجاری، فضای سبز، سالن غذاخوری و فروشگاه خواهد بود.

شهردار اردبیل به زمان تکمیل این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: بازار جدید آهن فروشان تا ۳ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، همچنین ۳۰ درصد از کل مساحت زمین تبدیل به فضای سبز خواهد شد.

صفری به پروژه‌های مشارکتی شهرداری اردبیل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰ پروژه مشارکتی با اعتباری بالغ بر ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حال انجام می‌شود.

در ادامه میرمحمد سیدهاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز گفت: در دوره ششم از شورای شهر در حوزه مشارکت و سرمایه گذاری پروژه های بیشماری اجرا شده است که یکی دیگر از این پروژه ها احداث بازار آهن فروشان بود که امروز با مشارکت بخش خصوصی کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر اردبیل به این درک و فهم رسیده اند که تنها راه نجات توسعه استان اردبیل حضور سرمایه گذاران و مشارکت بخش خصوصی است؛ افزود: این امر مورد گفتمان و تاکید استاندار اردبیل است که بدون بخش خصوصی عملا هیچ درامد پایدار و توسعه ای برای این شهر امکانپذیر نیست؛ بنابراین شورا و شهرداری نیز خود را موظف به جذب بخش خصوصی و مشارکت سرمایه گذاران کرده است.

انتهای پیام/