برای اولین بار در استان اردبیل سایت پرورش ماهی در قفس راه اندازی می شود

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت:برای اولین بار در استان اردبیل سایت پرورش ماهی درقفس به ظرفیت ۵۰۰ تن در سد کوثر راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: جلسه کارگروه توسعه و حمایت از سرمایه گذاری شیلات با حضور معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری،مدیرکل اشتغال و جذب سرمایه گذاری استانداری، مدیرکل شیلات استان و نمایندگانی از اداره کل منابع طبیعی،شرکت آب منطقه ای، نظام مهندسی کشاورزی و سرمایه گذار بخش خصوصی استان برگزار گردید.

در این جلسه دکتر یاسر عبداللهی ارائه برنامه‌های حمایتی سرمایه‌گذاری‌ در بخش شیلات استان را یادآور شد و گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مردم از هر فرصتی استفاده خواهیم کرد تا زمینه برای رشد و توسعه اقتصادی منطقه و ورود سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به ضرورت تکمیل زنجیره‌های ارزش و لزوم استفاده بهینه از منابع آبی، بر موافقت اجرایی شدن پروژه پرورش ماهی در قفس در سدکوثر تاکید کرد و گفت: پروژه پرورش ماهی در قفس در سد کوثر با موافقت شرکت آب منطقه ای استان و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد

در ادامه دکتر محمد اله بخش مدیرکل شیلات استان گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیر مستقیم جزو چشم اندازهای اصلی شیلات بوده که اجرای این طرح باعث اشتغالزایی، افزایش تولید و ارزش افزوده مناسب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کوثر از ظرفیت‌های بالقوه شیلاتی برخوردار است، خواستار تسهیل در شرایط جذب سرمایه گذاران شده و تصریح کرد: در این زمینه بخش خصوصی توانمندی پای‌کار بوده و امیدواریم با سرمایه گذاری انجام یافته به‌زودی شاهد بهره برداری این طرح باشیم.

اله بخش عنوان کرد: سدها و تاسیسات آبی استان ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری هستند که اداره کل شیلات با همکاری شرکت آب منطقه ای اردبیل آمادگی دارد این ظرفیت‌های کم نظیر را برای تولید آبزیان، با راهکارهای بسیار مناسب در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

انتهای پیام/