رئیس کمیته امداد بخش شاهرود خبر داد:

برداشت پیله ابریشم توسط مددجوی بخش شاهرود

رئیس کمیته امداد بخش شاهرود گفت: یکی از مددجویان تحت حمایت در روستای «طهارمدشت» که برای نخستین بار وارد عرصه نوغانداری شده بود، توانست محصول با کیفیت خود را برداشت کند.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم:

حسین سهرابی اظهار کرد: با توجه به آب و هوا و وجود گسترده درخت توت در بخش شاهرود، یکی از اقدامات مهم کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال و تقویت صنعت نوغانداری در این منطقه است.

وی افزود: در روستای «طهارمدشت» بخش شاهرود پنج طرح نوغانداری به اجرا درآمد تا مددجویان بتوانند با پرورش کرم ابریشم وارد بازار کار شوند.

سهرابی بیان کرد: یکی از مددجویان تحت حمایت که برای نخستین‌بار گام در طرح نوغانداری گذاشته بود، به تازگی موفق شد تا محصولات با کیفیت خود را برداشت کند.

رئیس کمیته امداد بخش شاهرود گفت: این مددجو از یک جعبه تخم کرم ابریشم، بعد از طی چهار مرحله خواب و تغذیه کرم‌ها از برگ توت و رسیدن به پیله، در عرض یک ماه توانست ۳۵ کیلو پیله ابریشم برداشت کند.

وی اعلام کرد: این امر درآمدی حدود ۱۴ میلیون تومان را برای مددجوی تحت حمایت در پی خواهد داشت.

سهرابی با بیان اینکه در تلاش هستیم با آموزش به سایر مددجویان تحت حمایت، آنها نیز وارد چرخه اشتغال‌زایی در زمینه نوغانداری شوند، افزود: بخش شاهرود ظرفیت بالایی در این زمینه دارد که امیدواریم با فعالیت‌های گسترده‌تر در عرصه نوغانداری بتوانیم به توانمندسازی مددجویان بیشتری کمک کنیم.

انتهای پیام/