به همت شهرداری اردبیل تفکیک ضایعات خشک از مبدا عملیاتی شد

اجرای طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند و ضایعات خشک از مبداء تولید، طی آئینی با رونمایی از نرم‌افزار مربوطه با عنوان" آرتا زیست" در اردبیل آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم ، شهردار اردبیل روز دوشنبه در آئین آغاز اجرای طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند و ضایعات خشک از مبداء در مجتمع فرهنگی بانوان اردبیل گفت: با اجرای این طرح در شهر اردبیل علاوه بر بازیافت ضایعات خشک از ترویج زباله‌گردی جلوگیری شده و به تدریج زباله‌گردها و وانت‌چی‌های جمع‌آوری پسماند ساماندهی خواهند شد.

محمو صفر افزود: عوامل شرکت مجری طرح تفکیک زباله از مبداء به درب منازل مردم رفته بعد از دریافت زباله ،بصورت اصولی برنامه های خود را برای بازیافت پسماند انجام خواهند داد. و در ضمن محل هایی برای جمع آوری ضایعات و زباله های خشک مردم در داخل شهر پیش بینی شده است که سال آینده این محل ها مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
وی در خصوص ایجاد گرم خانه در شهر اردبیل گفت: تا خرداد ماه سال آینده گرم خانه ای برای افراد بی خانمان آماده می شود تا اشخاصی که مکان زندگی ندارند به صورت موقت در آن اسکان داده شوند و سپس سازمان بهزیستی برای مدیریت و ساماندهی آنها وارد عمل می شود.
شهردادر اردبیل در ادامه افزود: مردم در قبال ارائه پسماند پول دریافت می کنند . و موفقیت این طرح بستگی به مشارکت مردم بویژه بانوان محترم شهر اردبیل دارد.

شهردار اردبیل به پل در حال احداث بسیج اشاره کرد و گفت: پل ۸ کیلومتری بسیج ظرف ۱۵ ماه توسط قرار گاه سازندگی قرار گاه خاتم الانبیای سپاه ف رکورد ساخت پل در کشور را خواهد شکست . کار اجرایی و عملیاتی این طرح عمرانی بزرگ با سرعت و طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود.
پایان خبر/