به ۱۵۹ روستای استان در دولت سیزدهم گازرسانی شد

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: دولت سیزدهم در مدت خدمت خود به بیش از ۱۵۹روستای این استان گازرسانی کرد و گازرسانی به ۴۵ روستای دیگر نیز در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم:  سیدسعید سیدمتین روز جمعه اظهار کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به ۴۵ روستای در دست اجرا، ضریب برخورداری روستاهای استان اردبیل از انرژی به ۹۸.۹ درصد و شمار آنها به یک هزار و ۵۸۳ روستا خواهد رسید.

وی ادامه داد: میدان کار و عملیات عمرانی در حوزه گاز استان بسیار گسترده بوده و چند طرح و پروژه همزمان در جای جای این استان در حال اجراست.

به گفته وی ، در دوره ۲۹ ماهه خدمت دولت سیزدهم (تا دی ماه ۱۴۰۲) ۵۶۱ کیلومتر به امتداد شبکه‌های تغذیه و توزیع در استان اردبیل افزوده شده و میزان شبکه‌گذاری خطوط لوله گاز به بیش از ۱۰ هزار و ۷۶۸ کیلومتر رسیده بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل تصریح کرد: خدمات دولت سیزدهم در حوزه انرژی فقط به گازرسانی به روستاها منحصر نمی‌شود بلکه خط دوم انتقال گاز نیز از کارهای ماندگار دولت در حوزه انرژی این استان است.

سیدمتین گفت: دومین خط انتقال گاز از منطقه چلوند استان گیلان به اردبیل در حال احداث و اجراست و با تکمیل و بهره برداری از این پروژه بزرگ، نیاز گاز واحدهای صنعتی و گلخانه ای بخصوص در شمال استان اردبیل برطرف خواهد شد.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و بخش های مرکزی و جنوبی آن از مناطق سردسیر محسوب می شود.

انتهای پیام/