تقاطع غیر همسطح نیایش با حضور وزیر کشور افتتاح شد

تقاطع غیر همسطح نیاش اردبیل و مسیرهای ارتباطی آن عصر امروز با حضور وزیر کشور و استاندار ،شهردار ، اعضای شورای شهر اردبیل و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: وزیر کشور در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطر شهید جمهور آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش گفت : شهادت آیت الله رئیسی موجب خیزش عظیمی در بین مردم شد بطوریکه  بدرقه تاریخی و کم نظیر او و همراهان شهیدش نشان از اوج اخلاص ، تقوا و محبویت او بین مردم داشت.

وی افزود: در طول دو سال و نیم اخیر ۴بار به استان اردبیل سفر کردم هر بار شاهد فعالیت های عمرانی گسترده در سطح شهر و استان بوده ام و تغییره چهره شهر نشان از کار واقعی توسط مسئولین استانی است.

وحیدی حجم کارهای انجام گرفته در سطح استان را گسترده دانست و گفت: سه سد آماده افتتاح یا پیشرفت پروژه ریلی اردبیل از ۸۰ کیلومتر به حدود ۱۴۲ کیلومتر که بیشتر شامل تونل و پل ها  و مراحل سخت کار بوده است و یا پروژه پایاب سد خدا آفرین و قرار گرفتن ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی زیر کشت آبی  تنها قسمتی از کارهایی هست که در راه پیشرفت استان اردبیل انجام گرفته است.

وزیر کشور با تاکید بر خود اتکایی و عدم وابستگی به کشور های غربی گفت: پیشرفت کشور و همه این کارهای بزرگ با وجود تحریم ها و همه فشار های دشمنان انجام گرفته است.

وی گفت: برخی همچنان می‌گویند که ابتدا باید مسائل ما با خارجی‌ها حل شود تا کشور پیشرفت کند ولی رئیس جمهور شهید ، آیت‌الله رئیسی نگفت که کار نمی‌شود برای مثال چون تحریم هستیم.

استاندار اردبیل در این مراسم گفت: بررسی میدانی وضعیت استان در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی نشان میدهد متاسفانه نتوانسته ایم شهری در شان اردبیل که ریشه در تاریخ و قرهنگ و مذهب ما دارد بنا بکنیم.

وی افزود : اکنون همه جمع شده ایم با همراهی و همدلی و کار جهادی و تلاش مضاعف خدمتگذار مردم باشیم و همه فعالیت های ما معامله با خدا می باشد.

حامد عاملی با اشاره به اقدامات دولت شهید رئیسی در طول ۳۴ ماه اشاره کرد و گفت: اقدامات بی نظیری در طول خدمتگذاری این دولت در سطح استان صورت گرفته است که پیشرفت فیزیکی پروژه راه اهن اردبیل یکی از شاخص ترین این فعالیت ها است.

وی اظهار کرد : رئیس جمهور شهید نگاه ابزاری به مردم نداشت و خودش را خدمتگذار واقعی مردم می دانست با مردم صادق بود و مسیر او کار جهادی و شبانه روزی بود.

شهردار اردبیل در مراسم آغاز بهره برداری از تقاطع غیر همسطح شهید جعفر نونهالی (نیاش ) گفت: این تقاع به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در فاصله زمانی کمتر از ۱۸ ماه آماده افتتاح شد.

وی در خصوص پروژه عظیم پل شهید رئیسی گفت: این پروژه ۸ کیلومتر طول دارد که به عنوان بزرگترین پل شمالغرب کشور محسوب می شود و با تکمیل آن رینگ کمربندی دوم اردبیل تکمیل شده و یک چهارم شهر را از بار ترافیکی خارج خواهد کرد.

صفری افزود : این پروزه با اعتباری بالغ بر ۷هزار میلیارد ریال با همکاری قرار گاه خاتم الانبیا در حال اجراست و دسترسی به منطقه گردشگری شورابیل  از جمله مزیت‌های اجرای این پروژه می باشد.

انتهای پیام/