توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه و احداث بیمارستان در اردبیل

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در دولت سیزدهم و با تاکید رییس جمهور شهید، احداث و توسعه سه بیمارستان در استان اردبیل در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم به نقل از تسنیم: علی محمدیان در خصوص توجه ویژه دولت سیزدهم در خصوص توسعه مراکز درمانی اظهار داشت: عملیات احداث بیمارستان یک‌هزار و ۴۰ تختخوابی شهر اردبیل از اسفندماه سال ۱۴۰۱ شروع شده و این پروژه با پیشرفت ۲۰ درصد و در قسمت خاکبرداری و اجرای فونداسیون در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه به شرط تأمین اعتبار در فاز اول تا ۲ سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود تا هموطنان بتوانند از مزایای این بیمارستان بزرگ بهره‌مند شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیمارستان دیگری در شهر اردبیل با ظرفیت ۵۴۰ تخت با نام نجف‌زاده در حال اجرا است که این پروژه نیز مراحل احداث خود را با سرعت بیشتری سپری می‌‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده فاز اول این بیمارستان آماده بهره‌برداری شود.

محمدیان به طرح توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر با افزایش ظرفیت ۱۱۹ تختخوابی اشاره کرد و افزود: این بیمارستان نیز در مشگین‌شهر در حال تکمیل است که برای تجهیزات و امکانات مورد نیاز آن تأمین منابع ملی پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تحول خوبی را در حوزه بهداشت و درمان و سلامت شاهد هستیم تا عدالت در نظام سلامت در این دولت ساری و جاری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: در دولت شهید آیت‌الله رییسی ۶۴ طرح بهداشتی، درمانی و توسعه بیمارستانی در استان با تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

محمدیان بیان کرد: در ۲ سال گذشته برای اجرایی شدن این پروژه‌ها در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع، ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در سه سال دولت سیزدهم سه دستگاه ام.ار.آی مجهز و پیشرفته به استان تحویل داده شده تا علاوه بر اردبیل در مشگین‌شهر و پارس‌آباد مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: ۵۴۰ میلیارد تومان در سه سال اخیر در پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت هزینه شده و در کنار آن در تأمین دارو و سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز حوزه سلامت گره‌ها و مشکلات بسیاری باز شده است.

محمدیان گفت: قطعا در ادامه این فعالیت‌ها با روی کار آمدن دولت چهاردهم سعی بر این خواهد بود تا مسیر توسعه در بخش بهداشت و درمان و سلامت ادامه پیدا کرده و ما بتوانیم از این زیرساخت‌ها به نفع ارتقای سلامت و بهداشت مردم استفاده کنیم.

انتهای پیام/