توسعه همکاری های علمی،مهم ترین گام در پیشرفت صنعت آبزی پروری استان اردبیل

تفاهم نامه همکارهای مشترک علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان و اداره کل شیلات استان اردبیل منعقد گردید.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: مدیر کل شیلات استان اردبیل گفت: در راستای اهداف سند چشم انداز توسعه، سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اهداف اقتصاد مقاومتی و به منظور بهره گیری از تجربیات و توانایی های تخصصی، علمی، تحقیقاتی،مطالعاتی و اجرایی، به حول و قوه الهی این تفاهم نامه، ما بین اداره کل شیلات استان اردبیل و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با هدف ساماندهی همکاری های مشترک به امضا رسید .

اله بخش هدف از انعقاد این تفاهم نامه را استفاده از توانایی علمی و توسعه همکاری های پژوهشی  به منظور برطرف نمودن نیاز های علمی و اجرایی متقابل قلمداد کرده و افزود: این  تفاهم نامه و عمل به آن گام موثری در پیشرفت صنعت آبزی پروری استان خواهد داشت .

مدیرکل شیلات استان در خصوص موضوعات این تفاهم نامه خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته فنی و کارگروه مشترک شیلاتی به منظور تصمیم گیری های کلان دو جانبه،  توسعه زیر ساختی و اجرای طرح های تحقیقاتی و مشاوره ای مشترک به منظور بهره گیری  متقابل از پتانسیل ها و توانایی های علمی، تجربی، آموزشی، خدماتی، ترویجی  می تواند سهم مهمی در پیشرفت شیلات استان داشته باشد.

دکتر محمد اله بخش در خصوص مفاد این تفام نامه گفت: انجام خدمات مشاوره و اعمال نظارت عالیه بر طرح های در دست اقدام شیلاتی از قبیل بهداشت آبزیان، بهبود کیفیت فرآوری و بازیابی، کشت های تلفیقی و مکانیزاسیون، پرورش ماهی در قفس، پرورش متراکم آبزیان، منابع آب پشت سد ها، منابع آبی و پساب آبزی پروری، تغذیه و تکثیر آبزیان، مسائل زیست محیطی و نظایر آن  می تواند هم در بهبود کیفیت محصولات آبزی سهیم باشد و هم صنعت آبزی پروری را در استان به اوج شکوفایی خود برساند.

انتهای پیام/