توسعه کشت دانه روغنی کاملینا در اراضی زراعی شهرستان اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از توسعه کشت دانه روغنی کاملینا در اراضی زراعی شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: سیاوش نیرومند اظهار داشت: کشت دانه روغنی کاملینا با هدف افزایش تولید دانه های روغنی برای نخستین بار در سال زراعی جاری در سطح ۴۴ هکتار از اراضی زراعی دیم این شهرستان اجرا گردید.

وی ادامه داد: برداشت این محصول از اراضی این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود امسال بیش از ۴۰ تن محصول کاملینا از مزارع این شهرستان برداشت گردد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: به منظور توسعه کشت این محصول در راستای اجرای برنامه های طرح جهش تولید در دیمزارها در این شهرستان بذر یارانه دار دانه روغنی کاملینا به مقدار ۴۴۰ کیلوگرم در بین ۳۱ نفر کشاورز طرف قرارداد با این طرح توزیع گردید.

نیرومند در ادامه بیان کرد: دانه روغنی کاملینا هم خانواده گیاه کلزا بوده و مقاومت بالایی نسبت به خشکی ، سرما و آفات و بیماری های رایج در دانه های روغنی دارد و با توجه به کم توقع بودن آن می توان این محصول را در طیف متنوعی از اراضی کشت کرد و به عنوان یک محصول مناسب در تناوب با غلات توصیه به کشاورزان توصیه می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل افزود: در حمایت از بهره برداران ، محصول کاملینا نیز همانند دیگر دانه های روغنی نظیر کلزا با قیمت مصوب دولتی به صورت تضمینی از قرار هر کیلوگرم ۳۳۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.

انتهای پیام/