استاندار اردبیل:

تکمیل زیرساخت ها به تولید ثروت پایدار کمک می کند

استاندار اردبیل گفت : تکمیل زیرساخت ها بخصوص در حوزه ارتباطات زمینی ، ریلی و هوایی نقش بسزایی در تولید ثروت مردم استان اردبیل دارد.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: استاندار اردبیل در دومین گردهمایی بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش در گرامیداشت هفته معلم در اردبیل به تکمیل زیرساخت ها و تاثیر مثبت آن در تولید ثروت پایدار و  افزایش درآمد سرانه مردم استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: مهمترین زیرساخت ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی است که راه آهن اردبیل – میانه بعد از سال ها انتظار مردم در نیمه اول امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

عاملی ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و وصل شدن به روسیه و حرکت تا هلسینکی را یادآور شد و بیان کرد: این توسعه ریلی می تواند استان اردبیل را به چهارراه اقتصادی تبدیل کند.

وی از توسعه بزرگراه های استان تا ۱۸۵ کیلومتر خبر داد و اظهار کرد: در دولت سیزدهم سال اول ۵۲ کیلومتر و سال دوم ۸۵ کیلومتر بزرگراه افتتاح شد و قرار است امسال نیز ۶۰ کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره برداری برسد.

رییس شورای برنامه ریزی استان اردبیل به کاهش کنسلی پروازهای فرودگاه اردبیل تا ۱۷ مورد اشاره کرد و گفت: پروازهای اول صبح و آخر شب راه اندازی شده و در کنار آن امکان دایر شدن پرواز به سایر مناطق کشور نیز فراهم است.

عاملی از تکمیل زنجیره فیبر نوری برای تقویت ارتباطات مخابراتی و تلفن همراه خبر داد و بیان کرد: در بخش گازرسانی خط دوم انتقال گاز به استان تا شهریور ماه تکمیل شده و احداث ۱۰ پست برق را نیز در این استان برای تقویت نیرورسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی شاهدیم.

وی افزود: بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع برای طرح ها و پروژه های اقتصادی تزریق شده و سایر طرح های عظیم آبرسانی، تکمیل سه سد و پایاب سد خداآفرین برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در حال انجام است.

استاندار اردبیل از افزوده شدن ۱۵ بنگاه اقتصادی اردبیل به مجموع باشگاه هزارتایی ها خبر داد و اظهار کرد: ۵ مورد از این طرح های صنعتی و معدنی امسال افتتاح می شود و استان اردبیل به مجموع باشگاه هزارتایی ها در حوزه اشتغال می پیوندد.

عاملی از تکمیل زنجیره گردشگری و احداث سه هتل پنج ستاره در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همه این برنامه ریزی ها و تلاش ها برای تولید ثروت پایدار و افزایش سرانه درآمدی مردم استان است که در دولت سیزدهم حرکت جهشی در این بخش آغاز شده است.

پایان خبر/