مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل:

جام صفوی بزرگترین پیوست فرهنگی برای ورزش استان اردبیل به حساب می آید

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل در دیدار با رئیس فدراسیون روستایی گفت: جام صفوی بزرگترین پیوست فرهنگی برای ورزش استان اردبیل به حساب می آید.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: علی ایلکا سرپرست فدراسیون ورزش روستایی،عشایری و بازیهای بومی و محلی و دکتر رجبی دبیر فدراسیون به همراه علی تقی زاده رئیس هیات روستایی،عشایری و بازی های بومی و محلی با محمد علی پهناور مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل دیدار و در خصوص اهم برنامه ها و جشنواره های روستایی در سال ۱۴۰۳و همچنین میزبانی از جشنواره های روستایی در قالب جشنواذه صفوی گفتگو کردند.

محمد علی پهناور در این دیدار گفت : ما چند هیات‌ ورزشی داریم که از هیات‌های فعال فرهنگی در ورزش بحساب می آیند که از مهمترین هیاتها، هیات ورزشهای روستایی،عشایری و بازیهای بومی و محلی و هیات ورزشهای همگانی است که در راستای فرهنگ سازی ورزش در جامعه شهری و روستایی در حال فعالیت هستند.

وی اشاره کرد:هیات ورزش روستایی،عشایری و بازیهای بومی و محلی از هیات‌هایی است که در بعد اجتماعی ورزش مهم و اثر گذار است .

مدیر کل ورزش و جوانان اضافه کرد: ما با ورزش به دنبال هویت سازی و فرهنگ سازی در جامعه هستیم تا بتوانیم اقدامات موثری را در جامعه انجام دهیم.

پهناور با اشاره به اینکه استان اردبیل در ورزش توانست توسط ورزشکاران در رشته های مختلف اعم از فوتبال،ووشو،وزنه برداری،شمشیر بازی و …… برند سازی را انجام دهد تصریح کرد: به موازات همین برند در رشته های مختلف جام صفوی را پایه گذاری کردیم تا بتوانیم از هویت و اصالت این برندها با نام صفوی حفاظت و حراست کنیم و از افتخارات این ورزشکاران برای جوانان و نوجوانان بتوانیم هویت سازی را انجام دهیم و با این کار الگوهای مناسبی را به جامعه به لحاظ فرهنگی،اجتماعی و ورزشی تحویل دهیم.

مدیر کل ورزش و جوانان گفت: پایه گذاری جام صفوی برای استان اردبیل از بزرگترین پیوست فرهنگی در ورزش به حساب می آید.

وی در پایان افزود: روستاها بزرگترین سرمایه های اجتماعی محسوب می شوند که در طول انقلاب اسلامی همواره در صحنه حضور داشتند و امروز نیاز هست که در حوزه ورزش اقدامات موثری را برای این جامعه بزرگ انجام دهیم.

پهناور اشاره کرد: در حال حاضر ۱۲۰ خانه ورزش روستایی در استان تجهیز شده است و حدود ۵۰روستا از سالن ورزشی برخوردارند و ۱۰ روستا هم زمین چمن مصنوعی احداث و ۵ روستا هم برای سال جدید از این نعمت چمن مصنوعی برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/