جذب ۴۰ پزشک متخصص در بیمارستانها و درمانگاه های تامین اجتماعی استان اردبیل

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل از جذب بیش از ۴۰ متخصص در آزمون استخدامی و جذب نیرو خبر داد و گفت: عمده این متخصصان در شهرستان‌ها به‌کارگیری شدند تا خدماتی که به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود، مطلوب و مناسب باشد.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: مهدی نیک‌سیرت اظهار داشت: ۶۳۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی از خدمات بیمه‌ای در قالب مراکز ملکی و قراردادی بهره‌مند هستند که ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در ۲ بیمارستان سبلان و ارس زایمان طبیعی با راه‌اندازی بلوک‌های مجهز و با همراهی ۹ نفر از متخصصان زنان و زایمان انجام می‌شود که در سال گذشته یک‌ هزار و ۲۵۰ مورد زایمان طبیعی در این بیمارستان‌ها به ثبت رسید.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا زایمان طبیعی و بی‌درد را در بیمارستان ترویج کرده و آمار زایمان سزارین را به حداقل برسانیم.

نیک‌سیرت افزود: در کنار ارتقای کیفیت خدمات درمانی، سعی ما بر این است تا تجهیزات مناسب را نیز در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها راه‌اندازی کنیم تا امکان بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات مطلوب و مناسب فراهم آید.

وی افزایش تخت بیمارستان‌های ارس و سبلان را تا ۲ برابر یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بیمارستان سبلان تعداد تخت‌های بیمارستانی به ۲۵۶ تخت افزایش می‌یابد که خود در حد یک بیمارستان جدید آماده ارائه خدمات به بیمه‌شدگان خواهد بود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در کنار توجه به توسعه فیزیکی و کمی مراکز درمانگاهی، بیمارستانی و مجموعه‌های ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، در جذب نیرو و متخصصان نیز به نحوی عمل کنیم تا امکان ارائه خدمات کیفی و شایسته فراهم آید.

نیک‌سیرت بیان کرد: در برخی از مراکز بیمارستانی و درمانگاهی ما با ازدحام مراجعان روبه‌رو بودیم که در این زمینه نوبت‌دهی غیرحضوری در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفت و تا پایان امسال تلاش می‌کنیم تا آمار نوبت‌دهی غیرحضوری را تا ۷۰ درصد ارتقا داده و حتی در برخی از مراکز نظیر درمانگاه میرزاحسینی به صد درصد افزایش دهیم.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در این زمینه سعی کردیم تا نوبت‌دهی اینترنتی و نوبت‌دهی از طریق کد ارسالی از گوشی تلفن همراه را فعال کنیم و در کنار آن سامانه نوبت دهی ۳۱۰۴۱ نیز آماده ارائه خدمات خواهد بود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا در سال‌جاری در کنار توسعه مراکز درمانگاهی و بیمارستانی، افزایش ظرفیت خدمات تخصصی را نیز شاهد باشیم.

نیک‌سیرت از جذب بیش از ۴۰ متخصص در آزمون استخدامی و جذب نیرو خبر داد و افزود: عمده این متخصصان در شهرستان‌ها به‌کارگیری شدند تا خدماتی که به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود، مطلوب و مناسب باشد.

وی یکی از راهکارهای رصد و پایش ارائه کیفی خدمات را بررسی نسخ و داروی نوشته شده از سوی پزشکان در مراکز درمانی و بیمارستانی اعلام کرد و ادامه داد: عمده این نسخ مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد تا در صورت بروز خطا و اشتباه و یا انحراف موارد به پزشک مورد نظر گوشزد شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل به راه‌اندازی سامانه ۳۱۰۴۱ برای ارائه خدمات غیرحضوری اشاره کرد و گفت: هم استانی‌ها می‌توانند از طریق این سامانه برای حضور در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها نوبت گرفته و با مراجعه حضوری به موقع خدمات مناسبی دریافت کنند.

نیک‌سیرت خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا این روند نوبت‌دهی غیرحضوری به بیش از ۷۰ درصد برسد که این خود به تولید رضایت بیشتر کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با نوبت‌دهی غیرحضوری هم پزشک و هم بیمار رضایت بیشتری را داشته و می‌توانند خدمات مناسبی را نیز دریافت کنند.

انتهای پیام/