رسیدگی به ۵۰۰هزار پرونده در دستگاه قضای استان اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در سال گذشته 500 هزار پرونده در دستگاه قضای استان اردبیل رسیدگی شد که از این تعداد 350 هزار پرونده در دادگستری و دادسرا ها و 150 هزار پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم:  رئیس کل دادگستری استان اردبیل در نشت خبری که به مناسبت فرارسیدن هفنه قوه قضاییه در سالن کنفرانس  دادگستری اردبیل برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای خدمت و قوه قضاییه اظهار داشت: یکی از امتیازات دستگاه قضای استان اردبیل شورای حل اختلافی است که پا به پای دستگاه قضا حرکت میکند بطوریکه ۴۹ درصد پرونده های ورودی به شورای حل اختلاف از طریق مصاحه حل شده است.

حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر در خصوص حمایت دستگاه قضا از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: در سال گذشته ۳۰ واحد تولیدی با حمایت و کمک دستگاه قضای استان از تعطیلی نجات یافته و اکنون مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ۹۲ پرونده از واحد های تولیدی در جلسات متعدد ستاد تسهیل و نیز گفتگوی بخش خصوصی و دولت با حضور یکی از معاونین رئیس کل دادگستری استان  مورد بررسی قرار گرفته  و به مشکلات آنها که عمدتا با بانکهای عامل و مربوط به  باز پرداخت تسهیلات دریافتی است  را مورد رسیدگی قرار داده  و نسبت به رفع مشکل واحد های تولیدی و سرمایه گذاران اقدامات لازم انجام گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: همه ما تلاش میکنیم جامعه اسلامی ما جامعه عاری از جرم باشد و به همین خاطر دستگاه قضا به جد با فساد در قسمت های مختلف به ویژه در ادارات و به خصوص در داخل و بیرون دستگاه قضایی استان مبارزه می کند.

وی در خصوص نقش قوه قضایی در  برگزاری سالم  انتخابات ریاست جمهوری در استان اردبیل  گفت: ۹۲ نفر از مقامات دستگاه قضایی استان اردبیل مستقیما کارهای انتخابات در استان را پیگیری می کنند به همین منظور شعبات ویزه ای در دادسراها و دادگاهها و حتی در دادگاه تجدید نظر پیش بینی شده است تا سلامت و امنیت انتخابات طبق انتخابات قبلی تضمین شود.

حجت الاسلام کثیرلو در خصوص  تامین امنیت روانی مردم  گفت : در همین راستا در سال گذشته برخورد شدید با اراذل و اوباش را با هدف ارتقای امنیت روانی مردم انجام دادیم تا میزان جرایم رخ داده خطرناک در استان به حداقل برسد.

انتهای پیام/