رشد ۱۰۰ درصدی تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از رشد ۱۰۰ درصدی تعداد شرکت‌های دانش بنیان در این استان خبر داد و گفت: بر اساس آمار گمرک صادرات محصولات دانش بنیان از استان اردبیل در ۲ سال اخیر نزدیک به ۲ میلیون دلار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم:  یوسف عباس پور با تاکید بر اینکه توسعه فناوری تنها مسیر توسعه پایدار و فراگیر و توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین راه‌های تحقق جهش تولید در شرایط تحریم توجه و حمایت واقعی از شرکت‌های دانش‌بنیان است و این امر از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم در سه سال اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده داشته‌اند و کشور را به سمتی سوق داده‌اند که بدون تکیه بر منابع زیرزمینی و خام فروشی در راستای توسعه پایدار گام بردارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل خاطرنشان کرد: امروز شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند بسیاری از نیازهای فناورانه کشور را در شرایط تحریم تامین کنند و علاوه بر این از این طریق صرفه‌جویی قابل توجهی در منابع ارزی کشور محقق شده است.

عباس پور با اشاره به روند رو به رشد اقتصاد دانش بنیان در سال‌های اخیر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ محصولات صادرات دانش بنیان کشور حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است و در سه سال اخیر تعداد محصولات دانش بنیان در داخل کشور تقریبا سه برابر شده است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر فضای مساعدی توسط دولت سیزدهم در داخل کشور ایجاد شده و با بسترسازی مناسب در سطح کشور شاهد پویایی و رشد جهشی در زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور هستیم.

انتهای پیام/