صنعت نساجی می توان گام مهمی در توسعه استان اردبیل بردارد

مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان در بازدید جمعی از خبرنگاران استان اردبیل از کارخانه این شرکت گفت: توجه به صنعت نساجی و پوشاک می تواند راه دستیابی به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در استان اردبیل را هموار بکند.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: اکبر خدامی ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه در این مجموعه گفت: این کارخانه بعد از تملک بانک تجارت ضمن پرداخت کلیه معوقات و بدهی های قبلی با تمامی پرسنل تمدید قرار داد کرده و با متد های بروز مدیریتی توانسته با بهره وری بالا به فعالیت خود ادامه دهد.

مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان اظهار داشت:این شرکت به دلیل عدم تعهد مالک قبلی به بانک تجارت واگذار شده و بانک تجارت از زمان قبول مسئولیت تاکنون در حدود ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار صرف اورهال کردن دستگاه‌ها، اقدامات ابنیه‌ای و تعمیرات و نوسازی پرداخت نموده است.

وی نیروی انسانی را مهمترین سرمایه مجموعه دانست و گفت: در اولین مرحله طبقه بندی مشاغل انجام گرفت و ارزیابی پرسنل از حالت سلیقه ای خارج و بصورت علمی و بر اساس راندمان کاری انجام گرفت.

اکبر خدامی افزود: در راستای افزایش بهره وری کارکنان ، پرسنل بصورت مستمر در رویداد های مختلف آموزشی از جمله کارگاه های آموزشی شرکت می کنند.

مدیر عامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان در خصوص کارنامه درخشان این واحد تولیدی در حفظ محیط زیست گفت: این شرکت صیانت از محیط زیست را نه تنها در شعار بلکه در عمل نیز اثبات کرده است بطوریکه این کارخانه در حرکتی مهم و ارزشمند نیاز بالای آب مصرفی را به کمتر از نصف کاهش داده و به مرحله بهینه سازی رسانده است.

وی گفت: در طی بازدیدهای مختلف مسئولان و دستگاه‌های متولی از تصفیه‌خانه شرکت نیز پاسخگوی مطالبات درخواستی بوده و با استفاده از نیروهای بومی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتباط با اجرای سه فاز مهم و اصلی بهینه‌سازی تصفیه‌خانه شرکت، گام‌های اساسی و مهمی برداشته که در نوع خود برای استان اقدامی شایسته در حوزه مدیریت و کنترل آلودگی زیست محیطی محسوب می‌گردد.

خدامی ادامه داد:در همین راستا فاز نخست و آغازین این طرح، با هدف کاهش آب مصرفی خروجی تصفیه‌خانه شرکت به تصفیه‌خانه شهرک صنعتی ۲ اردبیل در کم‌ترین زمان ممکن اجرایی و عملیاتی گردیده است.

مدیر عامل شرکت افزود: با تلاش‌های انجام گرفته تجارت دوخت برتر سبلان، در سال‌های اخیر توانسته حجم ورودی به استخر تصفیه‌خانه و حجم خروجی از تصفیه‌خانه شرکت به تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی اردبیل را با همکاری واحد فنی شرکت که حداقل ۴۰ درصد از آب‌های مورد استفاده در دستگاه‌های سالن رنگرزی و مقدمات و ایندیگو شامل می‌شود را به استخر آب نرم برگرداند.

وی اشتغال حال حاضر کارخانه را ۹۱۴ نفر عنوان کرد و گفت : در آینده بنا داریم با افزایش راندمان تولید و متناسب با پیشرفت کار در واحد پوشاک نیروی بیشتری را جذب بکنیم.

خدامی تولیدات این کارخانه را متنوع دانست و اظهار داشت: در حال حاظر روزانه ۳هزار قطعه لباس و در سالن گرد بافی ۱۶۰۰کیلو پارچه و در واحد پارچه های کش بافی روزانه ۷۰۰کیلو پارچه و در سالن رنگرزی بالغ بر ۶هزار کیلو پارچه رنگرزی میشود و نیز در در قسمت  بافندگی ، روزانه بیش از ۲۱ هزار کیلو بافت و در قسمت نخ ریسی ۴هزار تن نخ ریسندگی ، تولید میشود.

انتهای پیام/