مجوز پذیرش پژوهشگر دوره پسا دکترا ، برای دانشگاه محقق اردبیلی صادر شد

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از اخذ مجوز پذیرش تعداد قابل توجهی پژوهشگر پسادکتری برای این مرکز علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف جذب و حمایت از فارغ التحصیلان مقطع دکتری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم»: اسماعیل چمنی روز دوشنبه اعلام کرد: این مجوز روز گذشته در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اخذ شد و هدف از پذیرش پژوهشگر پسادکتری جذب و حمایت از فارغ‌التحصیلان دکتری، افزایش تولیدات علمی، بهبود و ارتقا جایگاه و حفظ مرجعیت علمی دانشگاه است.

وی افزود: برگزاری این دوره‌ها موجب تقویت ارتباط عمیق‌تر دانشگاه، صنعت و مراکز تولیدی و گسترش تولید علم و فناوری خواهد شد و فراخوان پذیرش پژوهشگران پسادکتری برای سال ۱۴۰۳ از طریق سایت دانشگاه منتشر خواهد شد تا متقاضیان ثبت‌نام کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: پس از ثبت‌نام داوطلبان، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه به بررسی پرونده‌های دانش‌آموختگان علاقه‌مند و داوطلب همکاری اقدام خواهد کرد و دانشگاه محقق اردبیلی در سال گذشته نیز ۴۱ پژوهشگر پسادکتری در رشته‌های مختلف پذیرش کرده بود و امسال با تخصیص اعتبار، تعداد پژوهشگران پسادکتری افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی کشوری و استانی در آن برگزار می‌شود.

پایان خبر/