کارخانه فراورده های نوشیدنی در شهرستان نیر بعد از ۸سال به چرخه تولید برمی گردد

فرماندار شهرستان نیر از واگذاری کارخانه تولید فرآورده‌های نوشیدنی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردمعلیرضا حسینی، فرماندار شهرستان نیر  با اشاره به اینکه کارخانه تولید فرآورده‌های نوشیدنی در شهرک تخصصی آب شهرستان نیر واقع در روستای اسلام آباد قرار گرفته است، افزود: این کارخانه تولیدی در حوزه فرآورده‌های نوشیدنی است که مدت ۸ سال راکد مانده بود.

وی اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته این واحد تولیدی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی با ارزش دو هزار میلیارد تومان خریداری شد و در ماه‌های آتی سال جدید شاهد از سرگیری تولید محصولات آن خواهیم بود.

حسینی گفت: فاز اول این کارخانه تولید آب‌معدنی است که ظرف مدت ۳ ماه دایر و راه‌اندازی خواهد شد و فاز دوم نیز تولید نوشیدنی‌های طعم دار است و ظرف مدت ۶ ماه راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار نیر تصریح کرد: با توجه به مطالبات به حق مردم شهرستان نیر از مسئولین استانی و شهرستانی در چند سال اخیر با پیگیری‌های متعدد سرانجام این کارخانه در روزهای ابتدایی سال جدید تحویل سرمایه‌گذار بخش خصوصی شد تا در راستای اجرای شعار سال و فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم پس از تأمین مواد اولیه مورد نیاز راه‌اندازی و به مدار تولید بازگردد.

حسینی تصریح کرد: با راه‌اندازی این کارخانه برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد. وی عنوان کرد: تولید آب معدنی، ماءالشعیر در طعم‌های مختلف و آب گازدار در این واحد تولیدی انجام می‌شود.

حسینی همچنین ارزش افزوده این شرکت را برای شهرستان نیر مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم در سایه مدیریت و تلاش بخش خصوصی شاهد ایجاد اشتغال پایدار، توسعه شهرستان نیر و تولید محصول باکیفیت و متنوع باشیم. فرماندار شهرستان نیر لزوم بهسازی آسفالت جاده منتهی به شهرک تخصصی آب سبلان را یادآور شد و افزود: از محل منابع استانی در سال جاری، تعریض و بهسازی راه مواصلاتی این شهرک که محل تردد چندین روستا نیز است، انجام خواهد شد.

پایان خبر/