کمبود ۱۷۰۰ تخت درمانی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر در استان اردبیل با کمبود یک‌هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: سید حامد عاملی در آیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دولت سیزدهم با حضور وزیر بهداشت اظهار داشت: کمبودهای بسیاری در حوزه درمان در اردبیل احساس می‌شود و ما همواره دغدغه درمان را در این استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه رتبه اول مرگ و میر نوزادان در کشور متعلق به اردبیل بود، تصریح کرد: این خبر بسیار تأسف‌باری بود که ما نتوانیم نوزادان به دنیا آمده را نگهداری کنیم که با ایجاد امکانات ویژه به خصوص ام.آی.سی.یوی پارس‌آباد توانستیم مرگ و میر نوزادان را کاهش داده و در حال حاضر در رتبه ۱۵ قرار داریم.

استاندار اردبیل زحمات و خدمات آیت‌الله رییسی را در حوزه سلامت ارزشمند و تأثیرگذار توصیف کرد و گفت: ما از رییس جمهور شهید آموختیم در مسیر خدمتگزاری اگر با خدا معامله نکنیم، باخته‌ایم و آیت‌الله رییسی این را با شهادت خود امضا کردند.

عاملی خدمتگزاری به مردم را نعمتی از سوی خداوند اعلام کرد و افزود: اینکه ما در دولت سیزدهم توفیق خدمت به مردم را داشتیم، از برکات الهی بود که توانستیم عصر رییسی را درک کنیم.

وی راه‌اندازی ام.ار.آی بیمارستان مشگین‌شهر و سه دستگاه ام.ار.آی در اردبیل را برای توسعه درمان این استان مغتنم اعلام کرد و ادامه داد: بیمارستان یک‌هزار تختخوابی و ۵۴۰ تختخوابی نجف‌زاده را امروز در دست احداث داریم که با راه‌اندازی آنها گشایشی را در حوزه سلامت استان شاهد خواهیم بود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه ۲ سال و ۹ ماه خدمت آیت‌الله رییسی قابل قیاس با ۱۰ سال پیش در کشور نیست، بیان کرد: امروز هیچ محدودیت و مانعی برای خدمت به مردم در اردبیل وجود ندارد و همه این اتحاد و وحدت‌آفرینی ثمره ریاست جمهوری سید شهیدان خدمت است.

انتهای پیام/