۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در حال احداث است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی با پیشرفت ۴۰ تا ۱۰۰ درصد در حال احداث است.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: حامد کیخسروی  اظهار داشت: در دولت سیزدهم و سه سال گذشته سهمیه استان اردبیل در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد بوده که برنامه جامع برای جذب این سهمیه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد سهمیه ۱۳ هزار و ۵۲۵ واحد معرفی به بانک و عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد نیز در روستاها شروع شده تا در مراحل مختلف شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این واحدها باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تأثیر مثبت بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را در کاهش خطرات و آسیب‌های ناشی از سوانح غیرمترقبه به ویژه زلزله، رانش و سایر پدیده‌ها یادآور شد و گفت: ۶۳ درصد مساکن روستایی استان اردبیل در سال‌های اخیر مقاوم‌سازی شده و این استان جز استان‌های برتر کشور است که در جایگاه چهارم جذب و اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن قرار گرفته است.

کیخسروی افزود: چشم انداز ما بر این است تا در هشت سال آینده بتوانیم تمامی واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام روستایی را به نقطه ایمن‌سازی مطلوب برسانیم.

وی به فعالیت‌های انجام شده در حوزه نهضت ملی مسکن نیز اشاره کرد و ادامه داد: متولی ساخت مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن است که با تأمین زمین ساخت واحدها در این شهرها شروع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۶۶ متقاضی در همه شهرهای استان به غیر از اردبیل در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده و بنیاد مسکن تلاش کرده تا تأمین زمین مورد نیاز را انجام دهد.

کیخسروی اضافه کرد: رتبه دوم کشوری را در تأمین زمین برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی کسب کردیم و همکاری خوب بانک‌های عامل را در پرداخت تسهیلات برای احداث این واحدها شاهد هستیم.

وی بیان کرد: از این تعداد متقاضی و واحد مسکونی پیش‌بینی شده، چهار هزار و ۸۶۶ واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده و شروع عملیات اجرایی ۹۰ درصد از این واحدها را در مناطق مختلف استان شاهد هستیم که با پیشرفت‌های متفاوت این واحدها در حال احداث و تکمیل است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حوزه مسکن محرومان نیز فعالیت‌های خوبی را در سه سال دولت سیزدهم شاهد بودیم به طوری که ۵۸۰ واحد مسکن محرومان احداث شده که بخشی از آنها نیز در مناطق مختلف استان تکمیل و تحویل خانواده‌های نیازمند شده است.

انتهای پیام/۱۳۱