۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه آب و برق در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید

همزمان با چهلمین روز شهادت شهید جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه آب و برق در استان اردبیل به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: سید حامد عاملی استاندار اردبیل در آیین بهره برداری از پروژه های آب و برق استان اردبیل در محل سد عمارت شهرستان گرمی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهارکرد: در جریان سفر رئیس جمهور شهید به استان اردبیل فصل جدیدی در توسعه زیرساختهای آب و برق استان آغاز شد و در مدت سه سال فعالیت دولت سیزدهم اقدامات مهمی در توسعه زیرساخت‌های آب و برق استان اجرا شد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در سه سال فعالیت دولت سیزدهم، سه سد در استان به بهره برداری رسید که از جمله آن سد عمارت به عنوان بزرگترین سد استان اردبیل ۱۸۲ میلیون متر مکعب ظرفیت در بخش کشاورزی، شرب و صنعت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امروز همچنین سد عنبران در شهرستان نمین با هدف استفاده در بخش کشاورزی و همچنین ذخیره سازی آب صورت رسمی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مقام عالی دولت در استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حوزه برق یکی از مسائل ما پست فوق توزیع مغان برای پایاب خدآفرین بود این پروژه هم امروز به بهره برداری می‌رسد.

به گفته عاملی بخش سیکل ترکیبی نیروگاه سبلان از دیگر پروژه های اجرا شده در دولت سیزدهم است که این پروژه هم امروز بهره برداری شده و برق تولیدی آن وارد شبکه ملی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم تامین آب شرب با کیفیت برای مردم شهرستان اردبیل بود که در این زمینه هم ایستگاه داف برای ارتقای کیفی آب این شهرستان امروز بهره برداری شد.

استاندار اردبیل یادآورشد: یکی از دیگر از مسائلی که ما در استان اردبیل با آن مواجه بودیم تامین آب شرب و انتقال آب به مشگین شهر بود که در مواقع وقوع سیلاب دچار مشکلاتی می شود این پروژه هم امروز به بهره برداری رسید.

وی پمپاژ سربند در منطقه مغان را از دیگر پروژه‌هایی ذکر کرد که امروز در بخش آب و برق استان اردبیل به بهره برداری رسید.

عاملی اضافه کرد: در مجموع امروز ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه در بخش زیرساخت‌های آب و برق استان اردبیل به بهره برداری رسید که این مقدار اعتباری بود که برای این پروژه‌ها هزینه شد و ارزش روز این پروژه ها ۲۵۰ هزار میلیارد ریال است .

به گفته مقام عالی دولت در استان اردبیل در هفته دولت هم بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه یه به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن در مناطق مختلف استان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/