ورود یک و نیم میلیون گردشگر به استان اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از ورود یک و نیم میلیون گردشگر به استان اردبیل از ابتدای تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: حسن محمدی ادیب امروز 10 فروردین ماه 1403 گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی بیش از یک و نیم میلیون گردشگر به استان اردبیل وارد شده و این روند در نیمه دوم تعطیلات در حال افزایش است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: گردشگران ورودی به استان در این مدت بیش از 350هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، تفریخی و گردشگری از جمله مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، پل‌های معلق و سایر مجموعه‌ها در سراسر استان داشته‌اند.

او تاکید کرد: همچنین مراکز اقامتی رسمی استان اردبیل از ابتدای تعطیلات نوروزی میزبان 195 هزار نفر بوده‌اند که بر این اساس ضریب اشغال 50 درصدی برای این مراکز ثبت شده است.

محمدی ادیب با اشاره به ثبت بیش از یک میلیون و 200هزار تردد وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان، ادامه داد: موزه‌های استان اردبیل نیز یکی از مراکز مورد توجه گردشگران است و هفت هزار و 120 نفر در تعطیلات نوروزی از موزه‌های استان اردبیل بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/