در سفر مسعود پزشکیان ; رئیسجمهور، به اردبیل در ۲۰ شهریور ۱۴۰۴، ۷۸۰۰ هکتار از شبکه آبیاری ناحیه دوم پایاب سد خداآفرین در پارسآباد و بیلهسوار به بهرهبرداری رسید.
نماینده مردم در مجلس، فرماندار اصلاندوز و سرپرست جهاد کشاورزی استان اردبیل بر ضرورت استقرار ادارات در اصلاندوز و حل مشکلات مربوط به اراضی پایاب سد خداآفرین تاکید کردند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از هشت هزار هکتار از اراضی آبی پایاب سد خداآفرین برای کشت و زرع به کشاورزان مغان واگذار میشود.