پیشرفت ۹۰ درصدی ساختمان شهرداری ثمرین

شهردار ثمرین از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه ساختمان شهرداری و آتش‌نشانی این شهر خبر داد و گفت: با تامین اعتبارات لازم، این پروژه همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آینه مردم: اسلام آقاحسنی، شهردار ثمرین، با اشاره به اقدامات عمرانی صورت گرفته در این شهر اظهار کرد: ساختمان جدید شهرداری و آتش‌نشانی ثمرین با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در مراحل پایانی احداث قرار دارد و با حمایت مسئولان استانی و کشوری، در هفته دولت افتتاح و به چرخه خدمات شهری اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به گسترش زیرساخت‌های شهری افزود: در کنار احداث ابنیه اداری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شبکه معابر و ساماندهی محیطی داشته‌ایم. بر همین اساس، عملیات زیرسازی و جدول‌گذاری ۷ خیابان در شهر ثمرین با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان انجام شده است.

وی گفت: همچنین پروژه احداث دیوار حائل در سطح شهر با هزینه‌کرد ۳ میلیارد تومان در حال اجراست و ساماندهی رودخانه «عباسعلی‌چای» نیز با تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار، بخش مهمی از چالش‌های محیطی منطقه را رفع کرده است.

آقاحسنی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه خدمات زیربنایی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح آب و فاضلاب و بهسازی شبکه در شهر ثمرین با هزینه‌ای معادل ۹ میلیارد تومان انجام شده است تا خدمات پایدار برای شهروندان فراهم شود.

شهردار ثمرین از تقویت ناوگان ماشین‌آلات شهرداری خبر داد و افزود: با هدف ارتقای کیفیت خدمات شهری و تسریع در پروژه‌های عمرانی، سه دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان خریداری و به تجهیزات شهرداری افزوده شده است.

وی در خصوص وضعیت آسفالت معابر گفت: هم‌اکنون حدود ۷۰ درصد از خیابان‌های شهر زیرسازی و آسفالت شده‌اند و ۳۰ درصد کوچه و معابر فرعی نیز از نعمت آسفالت برخوردار شده‌اند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات آسفالت ۳ رشته خیابان جدید نیز در دستور کار امسال قرار دارد.

آقاحسنی با اشاره به رویکردهای فرهنگی شهرداری افزود: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری جشنواره‌های محلی و حمایت از تولید آثار هنری از جمله فیلم و سریال با هدف معرفی ظرفیت‌های منطقه، از اولویت‌های شهرداری ثمرین است که انجام شده و می شود

شهردار ثمرین با قدردانی از حمایت‌های علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان منطقه در مجلس، فرماندار اردبیل، بخشدار ثمرین و اعضای شورای اسلامی شهر، از همراهی و مشارکت صمیمانه مردم قدرشناس ثمرین در پیشبرد پروژه‌های شهری تشکر کرد.